2018/10/3 ラジオ英会話

to不定詞③ 説明型、説明語句位置(be動詞の後ろ)のto不定詞♪

 

This medical lab. is amazing. It's so high tech and clean. I want to work in the place like this someday.

この医学研究所は素晴らしいですね。とてもハイテクで清潔です。私もいつかこのようなところで働きたいです。

 

Well, when you are an adult, this place will look old-fashioned. Do you have a goal for the future, Maki?

どうでしょう、あなたが大人になったときにはこの場所は時代遅れに見えるでしょうね。あなたは何か将来の目標がありますか、まきさん。

 

Yes. My goal is to find a cure for cancer.

はい、私の目標はガンの治療法を見つけることです。

 

Wonderful! 

 素晴らしい。

 

Do you have any advice for young people who want to be a doctor?

医師になりたい若者に何かアドバイスは有りますか?

 

Always think about the paciants first. That's the most important thing.

いつも患者さんの事を第一に考える。それが最も大事な事です。

 

I see. That's an excellent point. Thank you for the tour of your medical lab. You realy inspired me.

わかります。素晴らしいお話ですね。こちらの医学研究所の中を案内していただいてありがとうございました。先生のお話にはとても刺激を受けました。

 

You inspired me, Maki.

私もあなたから刺激を受けましたよ、まきさん。

 

■My goal is to find a cure for cancer.

私の目標はガンの治療法を見つけることです。

 

If you are to pass the test, you have to study much harder.【意図】

テストに合格するつもりなら今よりはるかに一生懸命勉強しなくてはならないよ。

 

 You are all to apologize right now.【命令】

君たちはみんなすぐ謝罪しなくてはならない。

 

The U.S.president is to meet with the Russian president next week.【予定】

アメリカの大統領は来週ロシアの大統領と会う予定です。

 

A company that started in the garage was to become the world's largest retailer.【運命】

ガレージで始まった会社は世界最大の小売業者となるのであった。

 

私たちの目標は英文法をはるかに理解しやすくすることです。

Our purpose is to make English grammer much easier to understand.

 

荷物をまとめて午前6時に出発する準備を整えなさい。【命令】

You are all to be packed and ready to leave at six a.m.