2018/10/3 英会話タイムトライアル

眠るsleep 寝るgo to bed♪

 

眠る(目を閉じて実際に睡眠に入る)

sleep

 

よく眠れましたか?

Did you sleep well?

 

昨夜はあまりよく眠れませんでした。

I didn't sleep very well last night.

 

ぐっすり眠れました。

I slept great.

 

寝坊する。

over sleep

 

しまった!寝坊しちゃった!

Oh no! I over slept!

 

また寝坊したの?

You over slept again?

(※応用 また忘れたの?

You forgot again?)

 

寝る

go to bed

 

昨夜は何時に寝ましたか?

What time did you go to bed last night?

 

11時ごろ寝ました。

I went to bed around eleven.