2018/9/27 ラジオ英会話

最上級②

 

That was the great on night classic film festival.

素晴らしいオールナイトのクラシック映画フェスティバルだったわ。

 

Yeah, when we went into the theater, it was dark outside. Now it's morning!

うん、ぼくたちが劇場に入ったとき、外は暗かった。今は朝だよ。

 

How about talking about the films over a cup of coffee?

コーヒーを飲みながら映画の話をしない?

 

Great idea! And maybe breakfast, too. I'm hungry.

Which movie did you like the most, Lily?

いい考えだね。それに、たぶん朝食もね。お腹が空いたよ。

リリー、君はどの映画が一番良かったと思う?

 

"Paris, Texas" directed by Vim Venders. That is the most moving film I've ever seen.

ヴィムヴェンダース監督の「パリ、テキサス」よ。私が今まで見た中で1番感動した映画だわ。

 

I love that film, too. I'll never forget it.

僕もその映画が大好きになったよ。決して忘れないだろうね。

 

I have DVDs of some other films directed by Vim Venders. Let's watch them sometimes.

私はヴィム・ヴェンダースが監督した他の映画のDVDをいくつか持っているわ。その内一緒に見ましょうよ。

 

Sounds good. But right now, I need a long break from watching movies.

それはいいね。でも今は映画鑑賞からしばらく休憩することが必要だよ。

 

 

That is the most moving film I've ever seen.

私が今まで見た中で1番感動した映画だわ。

 

This is by far the best restaurant in town.

これは断然街で最高のレストランです。

 

Chris is the very best teacher in our university.

クリスは私たちの大学でまさに最高の先生だ。

 

Melbourne is the second largest city in Australia.

メルボルンはオーストラリアで2番目に大きな都市です。

 

リオのカーニバルは私が行ったことのある最も刺激的なイベントです。

The Rio carnival is the most exciting event I've ever been to.

 

素晴らしいサッカー選手はたくさんいるが、デイビッドが飛びぬけて一番だよ

There are many excelent soccor players, but David is by far the best.