2018/10/10 ラジオ英会話

to不定詞⑦ 形容詞とのコンビネーション♪

 

Are you going to wear Halloween costume this year?

今年あなたはハロウィンの衣装を着るつもり?

 

Yes. I was thinking about dressing up as a pirate.

うん、僕は海賊の恰好をしようと考えていたんだけど。

 

Again? You wear a pirate last year. Think of  a different caracter.

また?あなたは去年も海賊だったわよね。別のキャラクターを考えなさいよ。

 

Do you have any suggestions?

何か提案があるかい?

 

Well, how about a vampire? All you need is a black cloak and fangs. Then you look just like one.

そうねえ、吸血鬼はどう?必要なのは黒いマントと牙だけよ。それで吸血鬼らしく見えるわよ。

 

But my wife will know it's me. She is hard to fool. 

でも僕の妻はそれが僕だとわかってしまうだろうね。彼女を騙すのは難しいんだ。

 

Oh, you want to trick your wife?

まあ、あなたは自分の奥さんを騙したいの?

 

Yes, I love to play tricks on her. But sometimes she gets angry.

そう、僕は彼女にいたずらをするのが大好きなんだ。だけど、時には彼女が怒ってしまうこともあるんだ。

 

Be carefull. Anyway, have a happy Halloween!

気を付けてね。とにかく、楽しいハロウィンを!

 

 

She is hard to fool. 彼女を騙すのは難しいんだ。

to不定詞と形容詞のコンビネーション。

hard, easy, difficult. impossible(不可能)など、「難易度」を表す形容詞が典型的に取る形。

 

She is easy to fool. 彼女は騙すのが簡単だ。

 

「可能性」を表す形容詞も頻繁にto不定詞と組み合わされる。

 

He is sure to win. 彼は必ず勝つ。

 

ここで使われているto不定詞には「これから」の意識が伴っていることに注意。

 

OK, I'm ready to go. いいよ、出発の準備ができた。

I'm happy to rent you my tennis racket. 僕のテニスラケットを喜んで貸してあげるよ。

 

私のパートナーは喜ばせるのが簡単だ。

My partner is easy to please.

 

喜んで君に推薦状を描いてあげるよ。

I'm happy to write you a letter of recomendation.