2018/10/4 ラジオ英会話

to不定詞④ 名詞の説明♪

to不定詞を名詞の後ろに置き、名詞を説明する♪

 

We're going to the picnic next monday, right? I can't wait!

僕たちがピクニックに行くのは今度の月曜日だよね?待ちきれないよ。

 

Yeah, I'm really looking forward it.

そうね、私とても楽しみにしているわ。

 

It doesn't sound like it. What's wrong?

そんな風には聞こえないよ。どうしたの?

 

To tell you the truth, I might not be able to go because I have a problem with my car.

実をいうと、車に問題があって私は行けないかもしれないの。

 

I see. So do you need someone to give you a ride?

そうか、じゃ誰か車に乗せてくれる人が必要なんだね?

 

Ah...that's right.

ええ、そういうことなの。

 

Well, don't worry. Let's go together. I'll pick you up around eleven thirty, OK?

だったら心配いらないよ。一緒に行こうよ。僕は11時半ごろ君を迎えに行くよ、それでいいかい?

 

 Are you sure? I don't want to trable you.

本当に?あなたに迷惑をかけたくないわ。

 

 No problem at all. What's a friend for.

全く問題ないよ。友達なら当然だろ?

 

Do you need someone to give you a ride?

誰か車に乗せてくれる人が必要なの?

 

I have many teachers to surpport me.

私には支えてくれる先生がたくさんいる。

 

My neighber brought me her two cats to look after.

近所の人が面倒を見なければならない猫を2匹連れてきた。

 

I have nothing to write.

書くべきことが何もない。

 

Everyone has the right to be happy.

誰もが幸せになる権利がある。

 

僕にスペイン語を教えてくれる人を探しています。

I'm looking for someone to teach me Spanish.

 

親には子供を養う義務があります。

Parents have a duty to support their children.